A A A K K K
для людей із порушенням зору
Височанська Об'єднана Територіальна Громада
Ніжинський район Чернігівська область

Твій гід з безбар’єрного спілкування: як користуватися «Довідником безбар’єрності»

Дата: 21.09.2023 11:22
Кількість переглядів: 48

Твій гід з безбар’єрного спілкування: як користуватися «Довідником безбар’єрності»

Без штучних бар’єрів та виключень – саме таким має бути спілкування між усіма громадянами та державними інституціями. Детальніше про етику комунікації можна ознайомитися у «Довіднику безбар’єрності» за посиланням – https://bf.in.ua.
 

Цей гід створений за ініціативи першої леді Олени Зеленської у співпраці з громадськими організаціями, правозахисниками, психологами, українськими та міжнародними експертами.
 
Довідник складається з чотирьох розділів:

 
– «Складові безбар’єрності».
– «Правила мови».
– «Словник».
– «Безбар’єрний календар».
 
У першому розділі розкриваються значення таких понять як рівність, бар’єри, гендер і стать, залучення, інклюзія, маломобільні групи населення, підхід, заснований на правах людини, стереотипи у суспільстві.
 
Зокрема, під рівністю мається на увазі те, що в кожної людини мають бути забезпечені рівні права і можливості в реалізації цих прав: навчатися, працювати, відпочивати, вступати в шлюб (якщо вона того хоче) тощо.
 
Довідник описує бар’єри, з якими може зустрічатися людина.
 
Фізичні – це ті, що перешкоджають пересуванню у просторі: круті сходинки, відсутність ліфтів та пандусів як альтернативи, високі пороги й тротуари тощо.
Інформаційні – маленький відсоток інформації подається з урахуванням того, що її сприйматимуть різні люди (наприклад, з порушеннями зору чи слуху).
Психологічні – негативне ставлення, яке часто формується через страхи, упередження та стереотипи.
Економічні – коли людині відмовляють у працевлаштуванні через упереджене ставлення: наприклад, людина якогось конкретного віку не впорається з певною роботою.
Інституційні – коли закони, нормативні документи та послуги не завжди враховують потреби різних людей або ж узагалі обмежують право доступу.
 
У другому розділі визначено правила, якими мають користуватися у суспільстві під час спілкування.
 
Для безбар’єрної мови є таке просте правило, яке звучить так: «спочатку говоримо про людину, а не про її риси».
 
Тобто у фразах та висловах спочатку необхідно спочатку згадувати людину, а далі вже її ознаки, якщо це потрібно.
 
У третьому розділі пояснюється, як правильно вживати слова та терміни, аби вони не сталі образами, не зачепили почуттів інших людей.
 
Четвертий розділ розповідає про важливі дати, визначні і пам’ятні дні та пояснює, як їх відзначати, та коли привітання є недоречними.
 
Пропонуємо використовувати «Довідник безбар’єрності» у щоденній роботі та повсякденному житті. Поведінка кожного з нас є важливим елементом становлення толерантності у суспільстві, комфорту та зручності для кожного.
 
До слова, на головній сторінці можна пройти тест, щоб перевірити власну толерантність та коректність.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень